Centrul de Pedagogie Curativă realizează integrarea şcolară a beneficiarilor, aceștia fiind şcolarizaţi pe linia de învăţământ special de stat – alternativa educaţională de pedagogie curativă.
Acest serviciu funcţionează în baza unui parteneriat public-privat între Asociaţia Hans Spalinger, Federația de Pedagogie Curativă din România, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr 1 Cluj şi ISJ Cluj.
Scop: asigurarea accesului la şcolarizare pentru copii cu handicap mintal sever prin metode specifice alternativei de pedagogie curativă.
Obiectivele proiectului: dobândirea de cunoştinţe, educaţie formală, formarea de deprinderi, activităţi corectiv-compensatorii.
Parteneri: Consiliul Judeţean Cluj prin Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr 1 Cluj (cheltuieli de funcţionare).
Activităţi: Procesul didactic se desfăşoară conform OM nr. 4928/08.09.2005. Activităţile din cadrul ariilor curriculare I-VII se realizează de către psihopedagog iar activităţile din ariile VIII şi IX se realizează de către educator. Terapiile specifice de compensare se repartizează în funcţie de specificul, tipul şi gradul deficienţei.
Discriminare: la acest serviciu are acces orice copil indiferent de sex, etnie, naţionalitate, religie etc.